Üzemanyaghiány és zsúfoltság az Üres Negyedben

Tegnap a versenyzők többsége komoly taktikai csatát vívott, hogy elkerülje az élről, nyomvonal nélküli indulást a két napos Chrono szakaszon.
Az Audiknak bevált a hátrábbról kezdő stratégia, hiszen Carlos Sainz a legelső helyen áll és sikerült a D táborig eljutnia, a második időt futó Mattias Ekström pedig egészen az E pontig ért. Harmadik legénységét azonban elvesztette a csapat, a tizennégyszeres Dakar győztes Peterhansel defektet kapott és az elromlott hidraulikus emelő miatt nem tudott kereket cserélni, végül a B táborig óriási hátrányban, de eljutott.
Kiesett az éllovas Yazeed Al-Rahji, aki a szakasz elején olyan súlyosan összetörte Toyotáját, hogy nem is tudta folytatni a Chrono stage-t, emellett navigátora sisakja is megsérült. Az autót visszaszállították a rajthoz és ha sikerül megszerelni a Toyotát az FIA előírásoknak megfelelően, akkor a 7. szakaszon ismét elrajtolhat.
Sebastian Loeb-nek csak félig jött be a tegnapi taktika – direkt kihagyott egy ellenőrző pontot, hogy a büntetéssel hátrébb kerülve tudjon indulni -, igaz, hogy ott áll a 3. helyen és eljutott a D táborig, azonban Sainzhoz képest 5 perc lemaradásban áll.

A.S.O./Frederic Le Floc’h/DPPI

Nasser Al Attiyah egyértelműen kimondta, hogy stratégia nélkül győzött tegnap, így nem csak ma rajtolt elsőként, de holnap is ő rajzol majd először nyomot a homokba. Egészen az E táborig jutott, azonban – győzelmét kockáztatva – mindössze a 13. idővel, 24 perces hátránnyal zárta a stage első napját. Ma több versenyzőnek is a visszapillantó tükörbe kellett néznie, szoros küzdelmek alakultak ki az Üres Negyedben, nem egyszer hajszálon múlt csak a karamból és olyan is előfordult, hogy 3 különböző kategória autója egyszerre érkezett meg ugyanarra a pontra. Nem mindenkinek sikerült elkerülnie az ütközést, Krzysztof Holowczyc Kris Meeke-vel, Challanger kategóriás versenyzővel találkozott össze a homokdűnéken, de szerencsére mindkét legénység jól van, ezt egy közös szelfivel is tudatták.

A Challenger kategória csodagyereke Eryk Goczal elképesztő tempót diktált a sivatagi dűnetengerben, azon kívül, hogy könnyedén kategóriája élén áll, eljutott a D táborig és autós összetettben az 5. helyen áll. A második pozíciót elfoglaló Mitchell Guthrie-nél pedig 17 perccel gyorsabb időt tudott futni.
Lónyai Pál és Filippo Ippolito párosának 200 km megtétele után fejeződött be a Chrono szakasz, azonban ez nem jelenti azt, hogy a verseny véget ért volna számukra. „Megütöttem a nyakam és elég rosszul is lettem a kocsiban, így a Chrono stage körülbelül 1/3-át tudtuk teljesíteni. A 6. speciál többi részét így sajnos ki kell hagynunk, de a 7. szakasszal folytatjuk a Dakar Rallyt!” – mondta Lónyai Pál.


Az SSV-nél Xavier De Soultrait volt a leggyorsabb, a második pozíciót pedig YASIR Seaidan foglalja el.
A nap egyik próbatételét az üzemanyaggal való zsonglőrködés jelentette, a motorosoknál sokan vissza is engedték magukat a gázról annak érdekében, hogy biztosan eljussanak az állomáshoz. Pablo Quintanilla 184 km-nél fogyott ki az üzemanyagból, jóval a töltőállomás előtt. Végül sikerült szereznie, de bő egy órát veszített, ami dobogós helyezesébe is kerülhet. A kétkerekűeknek is meg kellett állnia amikor négyet ütött az óra, Luciano és Kevin Benavides, Nacho Cornejo, Adrien Van Beveren, Toby Price, Joan Barreda, Ross Branch, Ricky Brabec, Štefan Svitko, Daniel Sanders, Antonio Maio és Martin Michek az egyedüli versenyzők, akik túljutottak az E ponton. Az élen jelenleg Joan Barreda Bort áll őt pedig fél óra lemaradásban Antonio Maio követi. Stefan Svitko a 10. időt futotta, míg Juraj Varga a quadosok 4. pozícióját foglalja el.

A kamionoknál az MM Technology Team áll az élen, a Qualisport csapata Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László eddig remekül teljesít, jelenleg a 9. helyen állnak. Darázsi Zsolt, Pierre Calmon és Léner Tibor 35.-ként folytatják holnap a versenyt, Szalai Norbert, Frederic Becart és Pavel Fasko hármasa pedig a 41. helyről rajtolhat.

A versenyzők a csillagok alatt töltött sivatagi éjszaka után, holnap ismét nekivágnak az Empty Quarternek, hogy befejezzék a 48 órás Chrono stage-t és utána járműveiket ismét szerelőik gondos kezeire bízzák.