Újabb pozíciót javított a Qualisport

Rázós napja volt a Qualisport kamionos egységének a Marokkó-rali harmadik szelektív szakaszán, amikor a mezőny az előző napok főhadiszállásáról, Erfoudból Zagora városába költözött. Az összecsapás leghosszabb, 313 kilométer hosszú menete során a Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő összetételű Scania-triónak egy kisebb technikai gond ellenére is sikerült előrelépnie.

qualisport_marocco4

A napi penzum csak kevés dűnés részt foglalt magában, az útvonal jobbára köves, sziklás terepen kanyargott, márpedig ez kedvezőtlenül érintette a kalocsai kamionos egységet. Kovácséknak a lengéscsillapítóval gyűlt meg a baja, a kamion ugyanis túlságosan sokat rázkódott: a napi szakasz végén a Qualisporttal rendszeresen együtt dolgozó futómű-specialista ellenőrizte a kérdéses komponenseket és ennek során megállapítást nyert, hogy nincs komoly gond, a túlságosan rázós terep egész egyszerűen nem feküdt a trió által alkalmazott beállításoknak.

A magyar kamionosok 4 óra 34 perc 8 másodperc alatt tették meg a napi szakaszt: ez a nap 5. legjobb kamionos ideje volt, s némi vigaszt jelentett számukra a gondok után, hogy egy helyet így is sikerült előrelépniük és a monstrumok értékelésének 5. helyéről várhatják a folytatást. Mint ismeretes, a hat szelektív szakaszból álló, 2000 kilométer össztávú futamon 16 kamion rajtolt és az indulók közül 9 egység van már csak versenyben.

„Szétrázott bennünket ma a Scania, alig bírtam ki a végéig, még soha nem tapasztaltunk ilyet” – mondta a nap végén a pilóta, Kovács Miklós. „Megszenvedtünk a sziklás, köves részeken emiatt, de szerencsére sikerült gyorsan orvosolnunk a problémát, köszönhetően annak a futómű-specialistának, akivel rendszeresen dolgozunk együtt és aki szerencsénkre jelen van itt, a Marokkó-ralin. A navigáció ma kulcsfontosságú volt, de Czeglédi Péter hozta a szokásos klasszis formáját és számunkra nem okozott gondot, hogy az itinerrel több helyen is voltak gondok. Ez a nap így sikerült, de nincs okunk az elégedetlenségére, hiszen sikerült előrelépnünk újabb egy helyet. Bízom benne, hogy a verseny második fele jól alakul számunkra.”

Túl van az idei marokkói összecsapás leghosszabb szakaszán az autósok között vitézkedő magyar egység, a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző magyar bajnokpáros, Fekete Antal és Tóth György is. A duó a napi szakaszt 3 óra 51 perc 47 másodperces idővel teljesítette, így egy helyet előrelépve az autós-kamionos abszolút értékelés 30. helyéről várják a folytatást.

Kedden egy rövidebb, ám várhatóan jóval nehezebb menet vár a hat szelektív szakaszból álló, 2000 kilométer össztávú, október 9-én Marrakesh-ben lezáruló viadal mezőnyére. A versenyzőknek 226 kilométert kell teljesítenie, ráadásul az útvonal érinti Cheggaga dűnéit is.