Legyőzte Cheggaga dűnéit a Fekete-Tóth páros

Cheggaga dűnéi arról híresek a sivatagi versenyzés világában, hogy ember és gép számára egyaránt komoly kínzást jelentenek: a Marokkó-rali negyedik szelektív szakasza ebben a térségben kanyargott, számos foglyot ejtett, ám a közös pályafutása első sivatagi versenyét teljesítő magyar bajnokpárost, Fekete Antalt és Tóth Györgyöt a kegyeibe fogadta és különösebb gondok nélkül átengedte.

fekete-toth-marocco4

A versenyzőkre 226 kilométer várt a hat szelektív szakaszból álló, 2000 kilométer össztávú futam negyedik napján. Fekete és Tóth az Iriki-tó kiszáradt medrében, valamint Cheggaga híres-nevezetes dűnéin bonyolított napi menetet 3 óra 40 perc 22 másodperces idővel teljesítette, ami az autós-kamionos abszolút értékelésben a 27. helyre, míg az Open kategóriában a 7. pozícióra volt elegendő. A Toyota Hilux Overdrive-val versenyző egység négy nap után a 6. helyet mondhatja magáénak a kategóriájában, ráadásul a viadalon első ízben indulók közül a legjobbnak számítanak.

„Előzetesen sokat hallottunk ezekről a dűnékről, a fesh-feshről és az itt várható nehézségekről” – mondta a pilóta, Fekete Antal. „Minden beigazolódott, amiről a versenyzőtársak beszéltek nekünk, borzalmasan kemény volt ez a szakasz, de szerencsére gondok nélkül megoldottuk és a többiek szerint is nagyon elégedettnek kell lennünk azzal, hogy egyszer sem kellett ásnunk és még előzni is sikerült. Sem mi, sem az autó nem kaptunk még ennyire kemény kiképzést, ráadásul óriási volt a forróság is. Igazság szerint nincs olyan üdítő, amely jobban esett volna annál, mint amikor megpillantottuk a célt.”

Tóth György másodpilóta is megerősítette, hogy a napi táv komoly próbára tette a párost: „Az Iriki-tó kiszáradt medre, valamint Cheggaga megdolgoztatott bennünket, toronymagasan ez volt eddigi pályafutásunk legnehezebb menete, de most már magunk mögött tudhatjuk, ami sokkal jobb, mintha még előtte lennénk” – értékelt a csapat humorfelelősének számító navigátor. „A mai szakasz után a szervizcsapatunk tagjainak is sokkal több a dolga, mint eddig. A Toyota tökéletesen vizsgázott, nincs komolyabb gond, de egy ilyen nehéz menet után nem árt, ha minél alaposabb szervizen és ellenőrzésen esik át.”

A viadal másik magyar egysége, a Qualisport kamionosai 4 óra 38 perc 10 másodperces idővel teljesítették a szakaszt, ami a nap 8. legjobb kamionos eredménye volt. Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László a negyedik szakasz után a monstrumok között az 5. helyen áll.

Szerdán, a viadal utolsó előtti napján a mezőny Zagorából Marrakesh felé veszi az irányt: a versenyzőknek több mint 300 kilométert kell teljesítenie, a szervezői előrejelzések szerint sziklás és köves terepen.