Kovács Miklós kérdezz-felelek interjú

Hogyan jött a versenyzés az életedbe, mikor kezdtél el versenyezni és miért pont a tereprallyzás fogott meg?
Mindig foglalkoztattak a technikai sportok, főképp a sivatagi tereprally nyűgözött le, aztán az élet úgy hozta, hogy 2006-ban egy szervizkamion pilótájaként részt vehettem a Dakaron. A hangulat és a műfaj összetettsége, nehézsége azonnal magával ragadott, így akkor és ott eldöntöttem, hogy versenyzőként is kipróbálom magam. A szállítmányozás világában tevékenykedő emberként egy pillanatig sem volt kétséges, hogy kamionnal akarok versenyezni, így tulajdonképpen a hazatérés után azonnal elkezdtem a saját csapatom megszervezését, az első versenyautónk megépítését.

Más szakágakban is kipróbáltad már magad?
Nem, és nem is tervezek ilyesmit.

Miért pont a kamionra esett a választás?
Mint említettem, a szállítmányozás világában vagyok érintett, hosszú évtizedek óta kamionok között élem az életem. Innen a kötődés, így talán nem is annyira meglepő, hogy más jármű érdemben soha fel sem merült.

Tavaly eladtátok a Torpedót. Készül a Torpedó 2.0 verzió?
Igen, a Torpedo új gazdája egy holland csapat, Aad van Velsen gárdája, akikkel majd’ egy éven át tárgyaltunk, mielőtt megszületett a megállapodás. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a Torpedót választották, hiszen Hollandia jelentős piac, arrafelé nagyon sokan foglalkoznak ezzel a műfajjal, de ők bennünk bíztak és az általunk fejlesztett technikában látták az előrelépés lehetőségét. Úgy hisszük, hogy ezzel öregbítettük a magyar autósport hírnevét is. A Torpedo új változata pedig készül, az egész csapat nagy erőkkel dolgozik rajta, ráadásul nem csak a versenykamion lesz új, hanem a szervizkamionunk is. Ez már el is készült, hamarosan be is mutatjuk az új sivatagi otthonunkat!

Sikerült kihozni a maximumot a Torpedó 1.0-ból?
Megnyertük vele a 2020-as Africa Eco Race-t, ami egyben a 2. helyet jelentette az autós-kamionos összevont értékelésben. Ez azt mutatja, hogy ha mindent nem is, de nagyon sokat kihoztunk belőle. Az új változat ugyanezt az irányt követi, azonban az elmúlt évek tapasztalatait is hasznosítjuk az építés és a fejlesztés során, mert szeretnénk egy még jobb versenygépet megalkotni.

Az AER neked már szinte haza versenynek minősül, sok tapasztalatot szerzel egy egy ilyen sivatagi versenyen?
Büszkék vagyunk arra, hogy az elejétől kezdve az Africa Eco Race családjához tartozunk és valóban hazai versenyként tekintünk erre az eseményre. Nemcsak ott, hanem minden más hazai és külföldi versenyen tanulunk valami újat. Ez a csodálatos a terepraliban, egyebek mellett ezért is imádjuk, mert mindig vannak új dolgok, mindig szerzünk új tapasztalatokat, legyen szó akár a hazai bajnokság versenyeiről, akár valamelyik sivatagi derbiről.

Milyen pályák fekszenek jobban neked és az autonak?
A kamionjaink a kezdetektől fogva sivatagra vannak építve, mi magunk is arra vagyunk hangolva, ennek ellenére imádjuk a hazai terepet, az itthoni versenyeket is. Bár mi a hazánktól távoli vidékeken vagyunk igazán elemünkben, mindig szívügyünknek tartottuk, hogy induljunk az itthoni futamokon is. Sokan szurkolnak nekünk, amikor a sivatagban küzdünk és ez nagyon sokat jelent a csapat minden tagjának. A hazai események lehetőséget adnak arra, hogy viszonozzuk a közönségnek mindazt, amit kapunk tőlünk.

A tavalyi kényszerpihenő után idén szeretnél versenyezni a hazai bajnokságban, vagy esetleg egy AER tervben van?
Az első és legfontosabb célunk idén az új versenykamion befejezése. Egyelőre minden a terveinknek megfelelően halad és amikor elkészülünk, természetesen itthon szeretnénk először megmozgatni. Attól kezdve, hogy menetkész az új kamion, minden egyes hazai futamon részt akarunk venni, hogy minél több kilométer legyen benne, mielőtt rajthoz állunk a 2022-es Africa Eco Race-en. Fontolgatjuk azt is, hogy más sivatagi versenyeken is elindulunk az év második felében, de mint látjuk, ezen a fronton a vírushelyzet miatt még mindig nagyon nehéz tervezni. Reméljük a legjobbakat!

Köszönjük az interjút!