Kihívásokkal teli versenynap

Az utolsó előtti napon két szakaszt teljesített a mezőny a román terepen, mely átvezetett az Apuseni
hegyeken is. A versenyzők 1850 méteres magasságban is mentek, a gyors, keskeny erdős részeket
pedig panorámával díszített utak váltották. Sziklás és kavicsos szakaszból sem volt hiány, amely
mellett lankásabb völgyeken is átvezetett az út.

Garamvölgyi Zoli és Horn Berci a mezőny elején, harmadikként rajtolt, így nem volt még semmi
nyomvonal, amit követhettek volna. Az első szelektív szakaszon a rajtot követően 150 méterrel a
motor ismételten letiltott, annak ellenére, hogy külön figyeltek a probléma kiküszöbölésére.
„A kisebb feszültség után jól mentünk, azonban a pályán volt néhány kifejezetten off-road rész, az
erdő közepén meredek leejtővel, amit különösen nehéz volt teljesíteni. Mai napon az itiner
információhiányban bővelkedett és többször volt pontatlan, azonban a kétes helyzetekben is sikerült
mindig jó irányba kanyarodnunk. Egyszer-egyszer megütöttük kicsit az autót, féltünk a biztos
defekttől, de szerencsére megúsztuk, mint a többi lehetséges hibát is." – mondta Horn Berci.
A két szakaszból felépült nap minden nehézség ellenére élvezetes és sikeres volt a Garilla Racing
párosa számára, a már megszokottnak mondható csodás táj ma sem okozott csalódást.
„Most már végig kitartunk, a cél, hogy az autó befejezzen egy versenyt és miután a mai autógyilkos
pályáról is egyben lehoztuk, úgy gondolom a kocsi is végig akar menni a Balkan Offroad Reallye-n.
Gyakorlatilag semmi módosítást nem kellett végezni, sérülésmentes napot tudtunk zárni az extrém
körülmények után is." -számolt be a tapasztalatokról Zoli.

Miroslav Zapleta és Marek Sykora számára is kihívást jelentett a pálya, melyről Marek Sykoratól
hallhattunk beszámolót.
„Nagy különbség tegnaphoz képest, hogy két különálló szakaszt futottunk meg. Az út nagy része felfelé vezetett, meredek emelkedőkkel. Az első 30 kilométer kezdetileg keskeny erdei ösvényeken zajlott, nagy kapaszkodókkal, gyökerekkel, sziklákkal. Ezután kavicsos utakra váltottunk és keskeny részen mentünk egészen a célig. A második szakasz egy kicsit gyorsabb volt, mint  az első, nem volt olyan durva, igaz voltak emelkedők, kavicsos utak, füves terepek, végül murván fejeződött be a verseny.”

A zárónapon 205 kilométer megtétele vár a versenyzőkre, a mai eredményeket pedig hivatalos
közzétételük után a cikk alján közöljük.

szerző: Erős Réka