Kéry Szilveszter kérdezz-felelek interjú

Pár éve kezdtek elterjedni itthon a Side by Side járművek. Neked mi tetszett meg bennük?
2017-ben Garamvölgyi Zoli, Raid of the Champions nyirádi versenyén Barbarával előfutóként vettünk részt, ott láttuk Kovács Gyurikáékat, hogy ezzel a járművel mennek. Azonnal megtetszett, hogy mire képes, ráadásul a T1-es tereprali autó árának töredékéből lehet egy nagyon komoly versenyautóba beülni. A 2010-es évek elején abbahagytam a terepralit, mivel olyan mértékben szabadultak el a költségek, amit már nem lehetett követni és csak rengeteg pénzzel lehetett eredményt elérni. Az sbs-ek megismerése egyértelművé tette, hogy vissza kell ülnöm, amihez persze kellett egy igazán kiváló navigátor, Barbara személyében. Barbarával a Liszi Laci által szervezett Tor-túrákon kezdtünk együtt terepjárózni, ott tanult bele a navigálásba és most már a legjobb navigátor aki valaha mellettem ült. És csak 50 kilo.😀 A terepraliban a pilótának és a navigátornak nagyságrendileg ugyanakkora szerepe van a jó eredmény elérésében, mert profi navigátor nélkül nem lehet jó eredményt elérni a versenyen.

Hogyan kerültél a tereprally közelébe és miért a tereprallyt választottad versenysportnak?
Minden fiúgyermek álma, hogy autóversenyző lehessen, úgyhogy így elkészült az első Niva amivel talán a Méhes Gyurkával mentünk az első versenyen, amin fel is borultunk.  A tereprali az autóverseny és a kaland keveréke azt gondolom, és ez az ami igazán megfogott benne.

Melyik volt az első versenyed? Utána is úgy érezted, hogy igen megérkeztél ez kell neked?
1995-ben Töreky Zsolt barátom kért fel, hogy üljek be mellé navigálni a Bér-bio Kupán. Navigáltam pár versenyen, estünk-keltünk.

Hogy viseled, mikor még a ruhán belül is homok és/vagy víz van a nyitott karosszériának köszönhetően?
Mivel évekig kvadoztunk, megszoktuk, hogy az ember koszos lesz. A tereprali is együtt jár a porral és sárral. Régen nyakig sárosak voltunk minden verseny után, pedig zárt járművekkel versenyeztünk. A nyitott autó miatt megvásároltuk a legkomolyabb sisakot és az ahhoz szükséges légbevezető rendszert, ami nagyon sokat segít abban, h minden por-sár-szél amitől megóvna a szélvédő, ne az arcunkba jöjjön.

A tereprallysulik, amiken részt szoktál venni, az teszt vagy edzés inkább számodra? Vagy ilyenkor jó kipróbálni egy-egy fejlesztést, válltoztatást?
Nagyon hasznosak a tereprali iskolák amiket Zoli szervez, elsősorban a fejlesztések tesztelése miatt megyünk, de egyben komoly gyakorlást, versenyre hangolódást is jelentenek.

Hogy szoktál fizikailag felkészülni a versenyekre?
Itthon alakítottunk ki egy kis edzőtermet, ahol Barbarával közösen tréningezünk vagy edzünk vagy valami ilyesmi.

A versenyautó versenyre készen várja már a szezonkezdést?
Az autó felkészítése az idei szezonra a vége felé halad, nagyon komoly fejlesztéseket hajtottunk végre. Az első-és hátsó futóművet megerősítettük, a hűtő az autó elejéből felkerült hátra, és az ehhez szükséges leválasztás a kabintól és a felső levegőelvezetés miatt nagyon sokat kell tesztelnünk, hogy ez igazán üzembiztosan működjön. Bízom benne, hogy a májusi első versenyre már 100%-os lesz az autó.

Idén minden hazai futamon szeretnél indulni? Van külföldi verseny is tervbe véve?
Igen, minden versenyen szeretnénk itthon elindulni, de remek versenyeken voltunk Lengyelországban is, úgyhogy még az sem kizárt, hogy visszamegyünk.

Köszönjük az interjút!