III. Gyulai Várfürdő Kupa: Az első kör után mondták

A pénteki szuperspeciál után szombat délelőtt teljesítette az első két szelektív szakaszt a III. Gyulai Várfürdő Kupa mezőnye. A hőség és a kemény terep egyaránt komoly próba elé állítja a versenyzőket 60 és 34 kilométer hosszú menet során. A délelőtti kör után a két évvel ezelőtti győztes Miroslav Zapletal (Hummer) vezet a szuperspeciál-győztes Fekete Antal (Toyota Hilux Overdrive) és Szalay Balázs (Opel Mokka) előtt. Nyilatkozatok az első kör után.

fotó: Kobakfotó
fotó: Kobakfotó

Miroslav Zapletal – Hummer H3 Evo – 1. hely, 1:01,55 A pályákon minden van, aminek lennie kell, gyors részek is, technikás, döcögős részek is. Jól sikerült a délelőtt, de biztos vagyok benne, hogy tudunk gyorsabbak lenni.

Fekete Antal – Toyota Hilux Overdrive – 2. hely, +00:01:08 Úgy gondolom, hogy jól kezdtük a mai napot. A hosszabbik szelektíven volt két rövid sáros rész, ami meglepett, ráadásul volt, ahol olyan magas fűben mentünk, hogy alig láttunk ki az autóból. Most ráéreztünk, délután pedig igyekszünk gyorsulni.

fotó: Kobakfotó
fotó: Kobakfotó

Szalay Balázs – Opel Mokka – 3. hely, +00:02:06 Láttunk a pályán szaladó nyuszit, plusz meseszép fehér virágmezőt is. Komolyra fordítva a szót, az első szakaszon inkább csak ébredeztünk. A 2. szelektív 27. kilométerénél utolértük Fazekast, emiatt sok időt veszítettünk. Vérbeli terepralis pályák vannak és úgy érzem, hogy mindenütt tudunk gyorsabbak lenni. Nem érzem az öthónapos kihagyás hatásait, plusz 100 lóerő viszont még jól jönne.

Hangodi Zoltán – Klement Mosquito – 4. hely, +00:02:30 Allergiám van, alig látok. Ennek fényében a szelektívek különösen jól sikerültek. Próbálunk valami gyógyírt találni, de tudom, hogy nem lesz könnyű dolgom.

Joan Roca Villa – Schlesser Original SP01 – 5. hely, +00:02:54 Egyre jobb és jobb, egyre jobban összehangolóunk az autóval. A pálya más, mint amihez hozzá vagyunk szokva, de nincs gond, élvezzük.

Tomas Ourednicek – Hummer H3 – 6. hely, +00:03:06 Tökéletesen sikerült számunkra a délelőtt. A szuperspeciál után aggódtunk amiatt, hogy a mai pályák is csupa egyenes, derékszögű kanyar, egyenes, derékszögű kanyar jellegűek lesznek, de szerencsére nem így van. A szervezők remek, technikás pályákat találtak és jó az itiner is. Az első kör után megvannak a plusz információink, így a következő körben biztosan sokat fogunk gyorsulni.

Lónyai Pál – BMW X5 RR – 7. hely, +00:03:58 A második szelektíven borzalmasan sáros lett a szélvédő, az ablakmosót pedig nem sikerült működésre bírni. Túl sokat nem tudtunk menni, lehoztuk a szakaszt, ahogyan tudtuk. Annak nagyon örülök, hogy a tegnapi problémák után végre van motorerő, van értelme versenyezni.

Fazekas Károly – BMW X6 RR – 9. hely, +00:04:58 Sokat kaptunk az ellenfeleinktől, amiben fontos szerepe van annak, hogy gondjaink vannak a futómű beállításaival. A pálya kemény, a navigátorom, Simon Peti szerint az itiner hibátlan.

Fodor Imre – Ford Ranger Dakar – 18. hely, +00:21:14 Az első szelektív felénél utolértük Szalayékat, így lelassultunk. A második menet során ugyanez történt, így együtt vonatoztunk velük és Fazekasékkal, ami rányomta a bélyegét az időeredményeinkre. Tegnap a méterszámláló és az első áthajtó tengely javítása miatt túl hosszúra nyúlt a szerviz, amiért 22 perc időbüntetést kaptunk, de fontos volt elvégezni ezt a beavatkozást ahhoz, hogy ma gond nélkül folytathassuk a versenyt. Ismerkedünk az autóval és nagyon élvezzük az új tapasztalatokat.

Kaposi Zoltán – Nissan Pickup – 12. hely, +00:11:19 Kemény a pálya, megterhelő számunkra és az autó számára is. A második kör előtt némi jégre is szükségünk volt a pilótafülkében.

fotó: Kobakfotó
fotó: Kobakfotó

Kovács Miklós – Scania Qualisport V8 – T4 kategória, egyedüli induló: „Kemény, munkás pályát írtak a szervezők, sokat kell kormányozni, váltani. Tetszik!”