Hasznos tapasztalatok a Hungarian Baján

Nem sikerült elérnie a kitűzött célt a GTA Motorsport vezérpárosának, Kaposi Zoltánnak és Szőke Nikolettnek az FIA Tereprali Világkupa-sorozatának hazai futamán, a XI. Hungarian Baján, azonban a békéscsabai együttes tagjai így sem elégedetlenek és egyetértenek abban, hogy a Pápa térségében bonyolított összecsapáson hasznos tapasztalatokkal gyarapodtak.

Kaposi és Szőke az öt Minivel, négy Toyota Hilux Overdrive-val és egyéb technikai nyalánkságokkal felturbózott, a nemzetközi élmezőny részvételével bonyolított futam pénteki első, dagonyázós szelektív szakaszán a 14. időt repesztette. A dízel kategóriában magyar bajnoki címvédő viharsarki tandemnek gondjai adódtak Nissan Pickup teljesítményével – ahogyan Kaposi fogalmazott, „a vízhőfok megegyezett a végsebességgel, 120 volt mindkettő” -, szombaton azonban támadófelfogásban folytatták a viadalt.

Míg egy éve a dízel kategória dobogójára a Mini sztárjaival együtt állhatott fel az akkor még egy másik egyesület égisze alatt versenyző GTA-egység, addig ezúttal a technika ördöge kibabrált a párossal. A verseny menetrendjébe idén visszatérő legendás helyszínen, a veszprémi lőtéren a Nissan szervója bemondta az unalmast, így Kaposi és Szőke a verseny feladása mellett döntött: kikászálódtak a szakaszról, eljuttatták a parc ferméig az autót, így végül a hivatalos jegyzőkönyvbe az abszolút értékelés 24. helyezettjeként kerültek be.

gtavarfurdo

„Borzalmasan sajnáljuk, hogy így alakult” – értékelt a pilóta. Kaposi Zoltán. „A nyitónapi szakasz annak ellenére is jól sikerült, hogy már akkor is voltak gondjaink és úgy éreztük, hogy sikerült jól indítani a szombatot is. Az aznapi második szelektíven jött a szervóprobléma, mint derült égből a villámcsapás, ráadásul épp a méltán legendás lőtéren, ahol egyébként is vad volt a tempó, így jobbnak láttuk nem kockáztatni. Ezzel egyrészt megkíméltük az autót, másrészt ha úgy vesszük, talán a saját testi épségünket is. Úgy ítéletül meg, hogy szervó nélkül borzalmasan nehéz lenne végigcsinálni a szakaszból hátralevő nagyjából 80 kilométert.”

A versenyző hozzátette: „Persze csalódás, hogy ezúttal nem sikerült a tavalyihoz hasonló teljesítményt nyújtani, de panaszra így sincs okunk. Egy olyan rangos, sztároktól hemzsegő mezőnyben, mint amilyen a mostani volt, mindig lehet tanulni és bátran mondhatom, hogy hasznos ismeretekre tettünk szert. Csodálatos, hogy a Világkupa hazánkban is ellátogat, máskülönben talán soha nem lenne alkalmunk olyan klasszisokkal együtt versenyezni, mint Nasser Al-Attiyah, Holowczyc és a többiek. Mostantól Nagykállóra készülünk, remélhetőleg ott több szerencsénk lesz!”

lovasz_szombat_varfurdo

Nem alakultak jól a dolgai a GTA Motorsport Toyota Land Cruiserével versenyző Lovász György és Balda László alkotta egységnek sem. A pályafutása első terepralis idényét töltő páros az előző fordulóban, Domonyban megszerezte az első kategóriasikert, ezúttal viszont már a második szelektíven megálljt parancsolt számukra a technika: „Sajnáljuk, hogy ez lett a vége, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem élveztük. Szinte hihetetlen, hogy – ha csak rövid ideig is – ekkora világklasszisokkal autózhattunk egy mezőnyben. Ez komoly motivációt jelent mindkettőnk számára” – értékelt Lovász.

A Nyílt Országos Terep-rallye Bajnokság következő futamát, a G-Energy Kupát szeptember 19-21-én tartják Nagykálló térségében. A GTA Motorsport az évad összes hazai rendezésű összecsapásához hasonlóan ezúttal is ott lesz a rajtnál és a csapat szokás szerint a szervizparkban is várja majd a technikai sportok rajongóit.