Először a bajnoki tabella élén a Cargo Racing

Örömre és csalódottságra egyaránt van oka a Cargo Racing tereprali-párosának, Fekete Antalnak és Tóth Györgynek a múlt hétvégén rendezett Riverside Baja után. Az elégedettségre elég nyomós ok, hogy a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző duó közös pályafutása során először vezeti a Terep-rallye Nyílt Országos Bajnokság abszolút értékelését, a csalódottság pedig annak tudható be, hogy hiába tartogatták a puskaport a verseny hajrájára…

A Fekete-Tóth páros megfontolt, visszafogott autózást mutatott be a Beled térségében rendezett összecsapás első két napján: erre különösen szombaton volt nagy szükség, amikor a Bükfürdő-rali mezőnyével együtt, rövid pályákon futottak kilenc szelektív szakaszt annak tudatában, hogy a viadal zárónapjára marad az igazi próba négy, vérbeli terepralis menettel. A taktika működött, így a Cargo Racing versenyzői a 4. pozícióból, de a szoros mezőnyben az éllovashoz képest lőtávolból vágtak neki az utolsó napi penzumnak. A páros folyamatosan csökkentette hátrányát, az utolsó rohamról azonban kénytelenek voltak lemondani: a versenyirányítás az extrém időjárási körülmények miatt törölte a zárószakaszt, így a duó – 54 másodpercnyi lemaradással – a 4. helyen zárta az összecsapást.

Fekete Antalnak, a fennállása során első ízben bajnoki éllovassá előlépett egység pilótájának az egyik szeme sírt, a másik nevetett a befutónál: „Csalódott vagyok amiatt, hogy nem sikerült véghezvinni azt, amit terveztünk, pedig az első két nap alapján úgy tűnt, hogy beválhat a stratégiánk. Sajnos néha előfordul, hogy a körülmények áthúzzák a számításokat. Ez most kedvezőtlenül érintett bennünket, mert a Toyota kiváló állapotban volt a hajrára, köszönhetően a szervizcsapat remek munkájának. Tudjuk, hogy a bajnokság ilyen korai szakaszában még semmit nem jelent az, hogy vezetjük a ponttáblázatot, ennek ellenére ösztönzőnek tartom, hogy közös pályafutásunk során először mondhatjuk el ezt magunkról.”

Tóth György navigátornak is hasonlóak az érzései: „Tényleg sajnálom, hogy így alakult a verseny vége, mert az első két nap alapján hittem benne, hogy beválhat a tervünk, ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy a versenyirányítás alaposan átgondolt és jól megfontolt döntést hozott az utolsó szakasz törlésével. Jó lett volna, ha az évadnyitón elért második hely után ismét dobogón végeztünk volna, de szerintem így sem panaszkodhatunk, ráadásul vezetjük a bajnokság abszolút értékelését. Már nagyon várjuk a következő futamot, a Gyulai Várfürdő Kupát, amelyet idén a mi csapatunk, a Cargo Racing rendez. Régebben a legjobb hangulatú, legélvezetesebb derbiket futottuk arrafelé, éppen ezért döntött úgy néhány hónappal ezelőtt, hogy feltámasztjuk ezt a versenyt.”

A Cargo Racing terepralis párosa 50 ponttal áll az abszolút értékelés élén: közvetlen üldözőiket, az évadnyitón győztes lengyel Lukasz Komornyicki, Ernest Gorecki duót, valamint a Riverside Baját megnyerő tavalyi bajnok párost, Fodor Imrét és Csató Attilát 10 egységgel előzik meg. A következő menetre, a III. Gyulai Várfürdő Kupára nem kell sokat várni, a versenyzők június 6-8-án mérkőznek meg egymással a Viharsarokban.