A Varga Racing Team harca Afrikában

Április 11-én Agadirból rajtolt el a Morocco Desert Challenge, azóta pedig már négy, zökkenőmentesnek nem mondható szakaszt teljesített Varga Imre és Toma József Csimpi.

A maratoni kihívásnak a magyar páros új Toyota Hilux Overdrive-val vágott neki, melyet a futam előtt nem volt lehetőségük tesztelni. Így annak ellenére, hogy már sokadik alkalommal tér vissza a rutinos duó az MDC-re, az autó kiismerése plusz kihívást állít eléjük.
„Az előző Hiluxot imádtuk, így amikor adódott egy lehetőség, hogy annak egy újabb, modernebb változatára váltsunk, minden követ megmozgattunk érte. Erőfeszítéseinket siker koronázta, így röviddel a mostani verseny előtt átvehettük az autót és most érdemi tesztelés nélkül, de izgatottan vágunk neki az MDC távjának” – mondta a pilóta, Varga Imre.

Az első napot óvatosabban teljesítette a Varga-Toma páros, a hangsúlyt az új versenyjárművel való összeszokásra helyezték. A 85 kilométeres nyitószakaszt 1 óra 33 perc 47 másodperc alatt tették meg, ezzel az autós kategória 20. helyét biztosítva be. A szakasz fénypontját a köves, nyílt terep közepén felbukkanó kisebb dűnesort jelentette, amelyet gond nélkül szeltek át. A gyors, taktikás pályán, túl nagy tempó diktálása esetén szinte garantált volt az eltévedés és az sem volt ritka, hogy amikor ritmusra találtak, egyszer csak egy, a helyes irányt kereső legénység jött velük sebesen szembe. „Nehéz volt a navigáció, nagyon kellett figyelni, mert hihetetlenül sok volt a csalafintaság. Néhány apró tévesztésünk volt, ráadásul amikor elkezdtünk beállni egy jó ritmusra és felvettünk egy jó tempót, valaki mindig jött ránk szembe, akik szintén a helyes utat keresték.” – mondta a navigátor, Csimpi.

A második szakaszon, olyat tapasztalt a Varga Racing legénysége, amivel nem gyakran kerülnek szembe egy sivatagi hajszán, és ami félbe is szakította a gyorsukat. A tegnapi tapasztalatszerzés után magabiztosabban vágtak neki az útnak, azonban Assa felé, a 156. kilométernél a GPS egyszer csak feladta a szolgálatot. A tankolózónában vették észre, hogy megakadt a számláló és hiába próbálkoztak, sehogy sem tudták működésre bírni. Mint később kiderült, más egységeknél is jelentkezett a probléma, azonban mivel nyomtatott itiner nem állt rendelkezésükre, a szervező javaslatára visszatértek a következő táborba.
Később egyfajta távjavítással újraindították az eszközeinket, de volt, akinél működött és volt, akinél nem. Nálunk körülbelül tíz percig bírta, majd újra leállt. Mivel navigáció nélkül nem akartunk menni, nehogy egy másik afrikai országban kössünk ki, ezért másokkal együtt úgy döntöttünk, hogy aszfalton megyünk el a táborig.”- mondta a pilóta.

A harmadik versenynapnak már egy új GPS-szel, és egy teljes körű szervizi átvizsgálást követően vágott neki a Toyota Hilux Overdrive legénysége. A köves, sziklás, óriási gödrökkel tarkított távot 5 óra 9 perc alatt futották meg, ezzel az autós kategória 13. helyét szerezve meg. „Igazi, klasszikus marokkói szakasz volt, annak minden pozitív és negatív hozadékával együtt. Volt benne rengeteg kő, szikla és fesh-fesh is, nagyon jó tempókat lehetett autózni, de a hatalmas gödrök és a nagyobb kövek komoly veszélyt jelentettek. Fáradtak voltunk, de élveztük és úgy gondolom, hogy elégedettek lehetünk a mai eredménnyel. Pláne annak fényében, hogy még csak most kezdtük az ismerkedést ezzel a Toyotával” – fogalmazott Csimpi. Az előző napi műszaki gondok miatt a csapat 20 óra büntetést kapott, amivel visszacsúsztak a 35. helyre. Kérdéses, hogy az ügy kivizsgálásra kerül-e és a központi hiba miatt kapnak-e jóváírást.

A 4. gyorson az időjárás állított nagy kihívást a csapat elé, Afrika viszontagságaival dacolva, 7 óra 34 perc alatt teljesítették a szakaszt. Az első száz kilométeren óriási szélviharba keveredett Varga Imre és Toma József Csimpi, és bár adott lett volna rendkívül gyors tempó diktálása, azonban a látási viszonyok ezt nem tették lehetővé. A nap elején a szervezők még a táv csökkentését fontolgatták, de az időjárás későbbi mérséklődése miatt tovább engedték a mezőnyt. „Hihetetlenül erős szél fújt, amiből kisebb homokvihar kerekedett, így alig láttunk és nem akartunk kockáztatni egy borulást. Csimpi szerencsére mestermunkát végzett és gond nélkül eltaláltunk. Mire Chegaga dűnesorához értünk, mérséklődött a szél és jobb lett a helyzet, de most mentünk először dűnén az új autóval, emiatt pedig ebben a harminchat kilométernyi homoktengerben néhányszor kénytelenek voltunk lapátolni.” -mesélte a pilóta. A nap negatívumaként egyik kamikaze módon közlekedő versenytársukat emelték ki, aki korábban már jelzés nélkül vágott be eléjük, ezzel a Toyota szélvédőjét is betörve. „A szervezők az esti eligazításon külön felhívták a figyelmet a sentinel használatára, kérve mindenkit, hogy ne feledkezzenek meg erről, mert ezen a szakaszon különösen veszélyes lehet. Ennek ellenére ugyanaz a kolléga ma ugyanúgy intézett támadást ellenünk sentinel használata nélkül, s mivel nem csak mi tapasztaltuk ezt, ma este vélhetően kollektívan teszünk majd panaszt.” – mondta a navigátor.

Robog tovább az Agadirból Saidiaig kanyargó, új részekkel és kihívásokkal teli, közel 1960 km-es Morocco Desert Challenge. A mai napon Tazzarine és Merzouga között száguld majd a magyar páros, a sivatagi hajsza végső célja április 20-án, Saidiában lesz.

 

Forrás: Varga Racing Team
Szerző: Erős Réka