Korda Erik megőrizte ötödik helyét a Világkupában

Gond nélkül teljesítette a Hungarian Baja legkeményebb, a mezőnyt felére rostáló szombati versenynapját a Korda Racing párosa, Korda Erik és Csató Attila a világkupa ötödik helyéről várhatja a folytatást, míg Linninger Patrik legjobb magyar motorosként a nemzetközi értékelés második helyén zárta a napot.

 CR4A9142

Talán kevesen számítottak arra, hogy a Hungarian Baja két, 175 kilométeres szelektív szakasza milyen kemény próba elé állítja a nem ritkán 4-500 km-es pályákon edződő FIA Tereprali Világkupa élmezőnyét. A Veszprém környéki pályák azonban alaposan feladták a leckét a nagymenőknek is, hiszen a szárnyaló Nasser Al Attiyah kivételével alaposan megszenvedték a lőteret. Nem úgy a Korda Racing egysége, Korda Erik és Csató Attila taktikus kezdés után fokozatosan növelte a tempót és szombat estére megőrizték ötödik helyüket a világkupa értékelésben. Az előzetesen kitűzött célt ezzel teljesítették, Korda Erik azonban mégsem volt maradéktalanul elégedett szombat este.

„Felemás érzéseim vannak, hiszen az eredményünk nem rossz, ötödik helyen vagyunk a világkupán, de egy kicsit bosszant, hogy lehetne sokkal jobb is.” – kezdte szombati értékelését Korda Erik. „Úgy vágtunk neki a napnak, hogy óvatosan kezdünk, de egy kicsit talán túlzásba vittük és nagyon belassultunk az elején. Az is igaz, hogy jól döntöttünk, hiszen az autó egész nap hibátlan volt, mi pedig versenyben vagyunk, amit nem sokan mondhatnak el magukról így a nap végén, hiszen az élmenők is hullottak, mint a legyek. De azt is el kell ismernem, hogy nem éreztük magunkat jól, ezért változtattunk egy kicsit a stíluson. Az első szakasz 100. kilométere körül elérkezett egy holtpont, akkor azt keresetem, milyen úton tudunk kimenni a pályáról és fürdeni egyet a Balatonban, de szerencsére hamar túltettem magam rajta, és a szakasz utolsó harmadára egy kicsit fokoztuk a tempót. A második körre így már sokkal bátrabban álltunk oda, aminek meg is lett az eredménye, hiszen 8 percet javítottunk saját időnkön, a nap végére az ötödik helyet is visszaszereztük és felzárkóztunk Fazekas Karcsira. Holnap ismét egy egészen új verseny kezdődik, mert bár vasárnap is ugyanezen a pályán megyünk, de fordított irányban, amihez betársul még az estére érkezett felhőszakadás, úgyhogy igazán kíváncsian várjuk a hajrát, a dobogóról még nem mondtunk le!”

A Korda Racing motoros versenyzője, Linninger Patrik is „állta a sarat” és kitartásból is jelesre vizsgázott ma. A szombati nap első felében szinte minden létező műszaki hiba előjött az E-ATV-n, a csapatnak jóformán teljesen újjá kellett építenie a motort a szervizparkban. A rájuk rótt feladatot azonban a szervizcsapat is sikerrel megoldotta és Patrik csaknem 15 percet javított saját idején. Ennek eredményeképp a nap végére a magyar bajnokságban az élre állt, a nemzetközi értékelésben pedig a második helyre kapaszkodott fel, de az elhúzódó szerelés miatt még sajnos egy büntetést is el kell könyvelnie. „Letört a váltókar és bent ragadt negyedikben, eltört a hátsó lánckerék, leégett a kuplung, elment a hátsó fék, nincs töltés és szinte végig bal első defekttel mentünk, de ezen kívül minden rendben volt.” – emlékezett vissza Patrik. ”Délben a srácok felújították a quad-ot, már amennyire a szervizidő engedte. A vadonatúj kuplung sem működött jól és hátsó fékem se volt, de a délutáni pályát már élveztem is. Egy kicsit sok volt így hirtelen, az eredményből egyelőre csak annyi érdekel, hogy leszűrhessem, mennyire vagyunk többiektől és úgy tűnik nem reménytelen dolog. Most pihenek egy nagyot és holnap újra támadok!”

A Hungarian Baja állása a második nap végén:

Al Attiyah/Baumel, MINI All4Racing 4.09,31
Zapletal/Martin, H3 EVO VII +18,18
Ten Brinke/Colsoul, Toyota Hilux +22,16
Fazekas/Szenáki, BMW X6 +25,41
Korda/Csató, HRX Ford +28,25…