Vérbeli Dakar-szakasz!

Amikor egy szakaszra a tizenháromszoros Dakar-gyõztes Stéphane Peterhansel azt mondja, nehéz, akkor képzelhetik, mennyire lehetett az nehéz a mezõny többi tagjának. 
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõsnek is több kalandja volt, mint egy szimpla versenyen egy hét alatt, de az Opel Dakar Team párosa még így is, a rengeteg elvesztegetett idõ ellenére is a 42. helyen zárta a szakaszt, az összetettben pedig a 41. helyrõl várja a folytatást. 
Ha õszinte akar lenni, a dûnék között, amikor már fél órája vesztegelt ott kötéllel a kezében, várva, hogy valaki meghúzza az autóját, Szalay Balázs nem számított ilyen eredményre. 
De menjünk sorban! 
A rendezõk azt ígérték, a vasárnapi szakasz 90 százaléka úttalan utakon zajlik majd, szûz dûnék között, ráadásul nehezítõ körülményként ezúttal az autósok rajtoltak elsõként, vagyis nem voltak elõttük a motorosok nyomai, amelyek segítik a tájékozódást. 
 
Szalayéknak mégsem a navigációval akadt gondjuk, bár volt olyan GPS-pont, aminek háromszor kellett nekifutni, hogy végül elérjék. 
„Igazi dakaros szakasz volt ez, olyan, amelyen annak idején Afrikában is elvérzett a mezõny fele, igaz, azok a pályák hosszabbak voltak – mondta Szalay, majd hozzátette, ezúttal is rengeteg autót láttak összetörve maguk elõtt, mellett, mögött. – A pálya nehézségét jelzi, hogy az elsõ száz kilométert öt óra alatt tettük meg, pedig a legnagyobb dûnét simán vettük, megelõztünk vagy tíz-tizenöt autót, utána azonban elszúrtam egy simának tûnõ átkelést. Elakadt elõttünk az egyik orvosi autó, s mutatták ugyan, hogy merre kerüljünk, de rosszul, úgyhogy huszonöt perc ásás lett a következménye. Utána elment a töltés, az egyik kábel lejött a generátorról, és amikor visszatettük, akkor sem töltõdött az akkumulátor, úgyhogy amikor a defektcsere után lefulladtunk egy dûnén, soha többet nem indult be a kocsi. Több mint fél órát vártunk, amíg valaki arra jött és segíteni is hajlandó volt, meghúzott minket és így tudtuk folytatni az utunkat a cél felé. Pontosabban volt még egy rövid ásásunk, de akkor én már ki sem szálltam, nehogy megint ott ragadjunk – Laci egyedül lapátolt. Rengeteg idõt veszítettünk, csodálkozom, hogy ennek ellenére a 41. helyen állunk az összetettben, de úgy látszik, az riválisoknak is sok gondja volt.”
Szalay a sok esemény közepette el is felejtette említeni, hogy egyszer azért kellett megállniuk, mert úgy érezték, valami ég az autóban, úgyhogy az Opel Dakar Team szervizcsapata ezúttal sem unatkozik majd, mire kideríti, mi is a gond. 
Ami a navigációt illeti, az mindenki szerint sokkal nehezebb lett azóta, hogy a GPS nem mutatja legalább az irányt, amerre haladni kell. 
„Úgy kell érinteni a pontokat, hogy nem látod, hol vannak, ami egyáltalán nem könnyû. Ma is elõfordult, hogy csak száztíz méterre voltunk tõle, de mivel kilencvennél villan fel a teljesítést mutató jel, többször is vissza kellett fordulnunk ugyanoda – mondta Bunkoczi. – Ennek ellenére nem hagytunk ki egyet sem, bár volt, amelyiket húsz percig kerestük. Balázs elfelejtette mondani, hogy a nagy sietségben ugrottunk három akkorát, hogy az autó orrán a kamera a földet érte. Az õrangyalaink nem unatkoztak ma sem.”
 

 
40. DAKAR RALI
2. nap, Pisco–Pisco (össztáv: 279 km, ebbõl szelektív szakasz: 267 km). Autósok: 1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 3008 Maxi) 2:56:51, 2. Peterhansel, Cotret (francia, Peugeot 3008 Maxi) 48 másodperc hátrány, 3. Loeb, Elena (francia, Peugeot 3008 Maxi) 3:08 p h., …42. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Crossland X) 2:59:24 ó h. Motorosok: 1. Joan Barreda Bort (spanyol, Honda) 2:56:44, 2. Van Beveren (francia, Yamaha) 2:54 p h., 3. Walkner (osztrák, KTM) 4:24 p h., …37. Gyenes Emánuel (romániai, KTM) 34:34 p h., …88. Dési János (magyar, KTM) 1:32:25 ó h.
Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres 3:21:18, 2. Peterhansel 27 mp h., 3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota Hilux) 5:44 p h., …41. Szalay 3:04:20 ó h. Motorosok: 1. Joan Barreda Bort 3:18:36, 2. Van Beveren 2:30 p h., Walkner 4:50 p h., …35. Gyenes 41:51 p h., …98. Dési 3:40:29 ó h.