Van Merksteijn és a Toyota az élen

A holland Peter Van Merksteijn áll az élen az Italian Baja első napja után, Gadasin kiesése után Vasziljev a második, az újonc Toni Gardmeister pedig a harmadik. A Varga-Szegedi kettős az autósok közt a 17., Hangodi Zoltán pedig versenyen kívül második a quadosok között.

Rosszul indult a prológot megnyerő Borisz Gadasin napja az Italian Baja-n, az orosz pilóta már a szombati első szelektív szakaszon a verseny feladására kényszerült. Helyét a szakaszgyőzelmet is megszerző idősebb Peter Van Merksteijn vette át, aki 1 perccel volt gyorsabb a G-Force másik autóját hajtó Vladimir Vasziljevnél. A szombati napon a mezőny még egyszer átrobogott a 80 kilométeres pályán, ezúttal a sivatagi róka, Jean-Luis Schlesser-é volt a legjobb idő, de mivel a francia elrontotta az első kört, a dobogós helyek sorsa nem változott: Van Merksteijn mögött Vasziljev majd a rali pályákról érkező Toni Gardemeister érkezett célba.

A magyar licencesek közül Miroslav Zapletal áll a legjobban, a BMW X3-ast kormányzó pilóta az abszolút negyedik helyen zárta a napot. Zdenek Porizek a kilencedik helyre hozta a Hummert, míg Varga Imre és Szegedi Ferenc a 17. helyről várják a folytatást. „Miután Szegedi Ferivel most mentünk először, az összeszokás jegyében teljesítettük az első szakaszt.” –értékelt a terep-rallye.hu-nak, Varga Imre. „Megpróbáltunk egy aránylag jó tempót menni, úgy hogy nem kockáztattunk semmit. Végül a 80 kilométeres szakaszon a nagy fiúktól így is csak öt perccel maradtunk el, ami szerintem elég jó volt. Sajnos az első szelektív végén valami szörnyű hang jött elő a váltóból, így mentünk végig a másodikon, de szerencsére be tudtuk fejezni. Az elejéből majdnem mindenki, fél-egy perccel ment rosszabb első idejéhez képest, mi pedig 3 századdal jobbat mentünk mint az első körben, amit azt jelenti, hogy javultunk. Ezen kívül minden rendben volt, hosszú évek után végre sikerült az olaszoknak egy olyan normális pályát kijelölni, ami tényleg minden szempontból elfogadható. Volt benne minden: kő, folyómeder, vizes rész. Bár a hibát nem tudtuk elhárítani, megyünk, ameddig tudunk, szeretnénk holnap befejezni a versenyt, és egy kicsit javítani az eredményünkön.”

A quados-motoros mezőnyben Basso kihasználta a hazai pálya előnyét, a két szombati szakasz után 47 másodperccel előzi meg a spanyol Escale-t, a harmadik a szintén olasz színeket képviselő Zanotti lett. Magyar quadosunk, Hangodi Zoltán sajnos csak versenyen kívül teljesítheti a pályákat, mivel a Világkupa Mezőnyébe nem fogadták el nevezését. Motorja hengerűrtartalma ugyanis 150 cm3-vel nagyobb a megengedettnél. Hangó azonban ha már itt van, végigcsinálja és teszi ezt kiválóan, hiszen nem hivatalosan, a második helyen áll a quad-ok között. „Pontokat nem kapok, de legalább versenyen kívül elengedtek.” –mesélte Hangó a terep-rallye.hu-nak.”A verseny egyébként tök jó, és az eredményemmel is elégedett vagyok, hiszen második lennék, de a FIM rendezés nagyon gyenge.  Nincs versenyzőjük, amin most már nem is csodálkozok. Szerencsére az EB-n jó lesz a motorom, ott mehetek, hivatalosan is értékelni fognak, csak itt a Világkupában nem. Hoztak egy hülye szabályt, ezért nincs pilótájuk se. Nem is tudom mi lesz így velük, elég gáz világkupát rendezni versenyzők nélkül. Amúgy jó minden, élvezem, tetszik, meg rendbe van minden, csak ez rányomta a bélyegét a hétvégére, úgyhogy most már csak tesztelésre használjuk a versenyt.”