Urbán Csaba a GarZone Racing Teamben

Urbán Csaba még relatív újonc a tereprali világában, de öles léptekkel halad előre, és folyamatosan küzdi le az akadályokat. Ennek keretében csatlakozott a Garamvölgyi Zoltán által vezetett GarZone Racing Teamhez, amely hamarosan már három pilótával fogja képviseltetni magát. Ennek apropóján beszélgettünk Csabával a kezdetekről, felkészülésről és jövőbeli célokról.

Hogyan kezdődött nálad a side by side őrület?

Még tavaly történt, és erős szerepe van benne a vakszerencsének. A béri off road Dagonya Extrém Fesztiválon jártam, ahol egy mókás rendszám félreolvasásnak köszönhetően beszélgetésbe elegyedtem quad mester/side by side pilóta Karai Józseffel. Józsiék nagyon közvetlenek és szimpatikusak voltak, nekem pedig megtetszett ez az életérzés, így muszáj volt beszereznem egy Polaris gépet. Ekkor még csak a saját örömömre autózgattam, ám az élet az utamba sodorta Garamvölgyi Zoltánt, aki csábítgatott a tereprali és a versenyzés felé. Sikerrel tette: részt vettem az általa életre hívott tereprali iskolán, majd a szezon utolsó futamán is rajthoz álltam!

Hogy találkoztál össze Zolival Finnországban?

Mivel áramütés szerűen szippantott be ez az egész, így szerettem volna egy komolyabb járgányt, valamint mérhető versenyzéstechnikai tapasztalatot szerezni. Itt jött képbe Zoltán, aki segített a Yamaha-s kapcsolatain keresztül, másrészt felajánlotta, hogy az orosz világkupa után a hazaúton betársul mellém, és keressük fel együtt Armin Schwarz Ice Driving School-ját, mert egészen biztosan jót fog tenni. Nem tévedett! Ha versenyzésre adod a fejed, keresve sem lehet jobb tréninget találni…

Rájöttem, hogy a gázpedállal is tudom irányítani az autót, apró kormánymozdulatokkal rásegítve – ráadásul mindezt havas és jeges, extrém körülmények között gyakorolhattam. Ez elmondhatatlanul tanulságos és hasznos volt számomra!

Garamvölgyi Zoltán elmondása szerint rengeteget fejlődtél az elmúlt fél évben. Milyen volt Armin Schwarz Ice Driving School-jában taposni a gázt? Tudod ezeket a tapasztalatokat hasznosítani az itthoni „száraz” versenyeken?

Mindenképpen! A súlypont áthelyezéses vezetés aranyat ér, ráadásul az összkerékhajtású side by side gépeknél hatványozottan lehet kamatoztatni ezt a technikát. Nem volt olcsó a finn kiruccanás, de a versenygép/jármű kontrollban, a biztonságos vezetésben szerzett élmények felbecsülhetetlenek. Van olyan barátom, akinek csak hosszú rally versenyzésben eltöltött idő alatt, és több törés árán sikerült megtanulnia ezt. Én ugyan még az út elején járok, de a havas-jeges tréning megmutatta azt az irányt, amiben gondolkodnom kell, és megkaptam azokat az alapismereteket, amelyeket tudatosan gyakorolva jobb versenyző válhat belőlem.

A múlt évben már te is kipróbáltad magad a MAMS UP utánpótlás kategóriájában, és tudom, hogy idénre is kész terveid vannak. A látottak arra sarkalnak, hogy idővel megcélozd majd a nemzetközi mezőnyt is?

Valóban, idén nagy terveink vannak. Talán beszélhetek már többes számban, hiszen az megtiszteltetés ért, hogy Garamvölgyi Zoltánnal egy csapatban versenyezve, a GarZone Racing Teammel állhatok rajthoz 2019-ben. Már most nagyon izgatott vagyok, és rettentően várom a bugaci évnyitót. Év végére elkészül majd az FIA homológ új Yamaha versenyjárművem is, a célom pedig nem más, minthogy világkupafutamokon is elinduljak. Nagyon fogok igyekezni, hogy megháláljam Garamvölgyi Zoli segítségét és a bizalmát!

forrás: Mams tereprally