Taroltak a cseh résztvevők az utolsó bajnoki futamon

Taroltak a cseh résztvevők Nyílt Országos Terep-rallye bajnokságot, s ezzel együtt az idei sprint kupasorozatot lezáró Nissan-Interspar Kupán, Gyula térségében. A győzelmet Miroslav Zapletal és navigátora, Maciej Marton szerezte meg a Hummer H3 Evo VII-tel.

Fotó: Kovács-barna Károly
Fotó: Kovács-barna Károly

Zapletal – aki nyáron egy ízben már diadalmaskodott Gyula környékén – a GTA Motorsport szervezésében megtartott, hat szelektív szakaszból álló, 217 kilométer össztávú sprinten több legyet is ütött egy csapásra. Egyrészt bebiztosította a bajnokság abszolút értékelésének ezüstérmes pozícióját, amelyért a tavalyi bajnok Ford-pilótával, Fodor Imrével vetélkedtek, ugyanakkor a sprint-kupasorozat összetettbeli elsőségét is sikerült elhappolnia a győri illetőségű versenyző orra elől.

Fodor és navigátora, Mesterházi Márk végig késhegyre menő küzdelmet vívott Zapletallal, amit jól szemléltet az is, hogy míg a cseh klasszis a hatból két szakaszt nyert, addig a magyar menő három rész-elsőségig jutott. Végül a formaidőzítés döntött Zapletal javára: az utolsó két szakaszon már zuhogó esőben zajlott a száguldás, ami megkavarta a kártyákat, ráadásul Fodoréknak az utolsó menet végéhez közeledve egy defekt is megkeserítette az életét.

tomas_nissan_interspar_kupa
Fotó: Pataky Péter

Tomas Ourednicek révén a háromautós cseh Hummer-armada gyűjtött egy 3. pozíciót is, a navigátorból lett pilóta szárnysegédjével, Pavel Vaculikkal a Korda Erik és Hangodi Zoltán alkotta Nissan-egységet utasította maga mögé. Az utolsó két szakaszig részese volt az élmenők meccsének az abszolút bajnoki címet már korábban bebiztosító Fekete Antal, Tóh György páros is a Toyotával: a bajnokduó jól ráérzett a közelgő esőzésre, de hiába rakattak fel az utolsó két szakaszra sárgumikat, az utolsó előtti menet során defektet kaptak, így az utolsó szakasz megnyerése ellenére is csak az 5. helyen kötöttek ki.

Fotó: Pataky Péter
Fotó: Pataky Péter

A 6. pozícióban a Lónyai Pál, Horn Albert páros végzett egy Nissan Pickup fedélzetén, maguk mögé utasítva a szintén nissanos Sólyom Olivér, Galbács Mátyás duót, valamint a technikai gondok által hátráltatott, az első szelektív után az összes hátralevő menetre a meghatározott időbüntetést választó házigazda egységet, a dízel bajnoki címet Nissanjával már korábban megvédő Kaposi Zoltánt és Szőke Nikolettet. Kaposi ennek köszönhetően a pálya széléről szemlélhette, hogy együttese, a GTA Motorsport TH-csoportos Toyota Land Cruiserével ezúttal versenyzőként is színre lépő szervizcsapata, Csáki Róbert és Csáki Sándor olykor, olyakor a profi mezőny hátsó régiójának tagjainál is jobb időket autózik.

Fotó: Kovács-barna Károly
Fotó: Kovács-barna Károly

A motoros, quados kategóriában helyi versenyzők alkották a mezőny gerincét: a győzelmet ismét az a Polgár Gergely szerezte meg, aki a nyári, gyulai bajnoki futamon mindenféle előzetes terepralis tapasztalat és itiner-ismeret nélkül diadalmaskodott. A Yamaha WR450F-fel versenyző pilótát a 2-3. helyen apa és fia követte: ifj.Gyepes Mihály KTM 250 SX-F típusjelű kétkerekűjének nyergében jobbnak bizonyult, mint az osztrák gyártó SXF350-esével harcba szálló édesapja.