Sandlander a Dakaron: három az autó

Százharminchat nap – ennyi van hátra a 2015-ös Dakar raliig, az UNIQA Sandlander Teamnél pedig hivatalosan is megindul a felkészülés, miután a csapat három T2-es, azaz szériakategóriás autó nevezését adta le csütörtökön. S hogy a legénység se legyen titok: az egyiket a negyedik Dakarjára készülő Sebestyén Sándor kormányozza, akinek Bognár József diktálja az itinert, és – ahogy idén Ungvári Miklós olimpikon cselgáncsozó – jövőre ifjabb Juhász László fogathajtó, kaszkadőr kap helyet a fedélzeten.

sebestyen_dakar

A második versenyautóban a 2013-as évhez hasonlóan rutinos Dakarosok mennek, így a 2009-es kamionos kategóriagyőztes Szaller Zoltán, Farkas Nándor, valamint a színész Laklóth Aladár.

Noha három a magyar igazság, a harmadik autót egy háromfős mongol különítmény viszi majd a világ legnehezebb tereprali futamára, a trió ugyanakkor magyar licensszel, Sandlander-színekben indul.

A csapat ezután is hű marad a Toyota Land Cruiserekhez, ugyanakkor számos fejlesztést hajt végre januárra, például jelentősen csökken az autók súlya és nő a teljesítményük, mindez viszont nem megy a megbízhatóság rovására.

A három autót hat szerelő és egy sajtófőnök kíséri Dél-Amerikába, a csapat munkáját pedig továbbra is Pócsik László irányítja.

„Elsősorban azt várom, hogy mindhárom autó sikeresen beérkezzen a Buenos Aires-i célba. A saját kategóriánkra összpontosítunk, évek óta a T2-es mezőny közelében dolgozunk, így pontosan tudjuk, hol a helyünk és hova szeretnénk fejlődni. Eredménybecslésbe nem bocsátkoznék” – nyilatkozta a csapatfőnök.

A Dakar január 4-én indul Argentína fővárosából, majd Chile és Bolívia érintésével, mintegy 9000 kilométer után ugyanoda érkezik vissza január 17-én.