“Nem kocsikázni megyünk”

DAKAR-GYŐZTESEK ERŐSÍTIK a spanyol vk-futam mezőnyét, hozzájuk is méri magát Lónyai és Garamvölgyi.

A rajtnál felsorakozik a világ élvonala. Dakar-győztesek (Nani Roma és Nasszer al-Attijah), gyári versenygépek (hat Mini, hat Toyota, két Ford), rutinos párosok. A mezőnynél már csak az útvonal izgalmasabb a spanyol világkupa-futamon – tavaly hétszáz kilométer volt az össztáv, az idén valamivel több, mint hatszáz, de teljesen új nyomvonalon, hiszen ez tereprali, a lényeg az improvizálás.

lp_racing_aragon2

“Ez a verseny minden terepralis álma, hiszen rendkívül változatos, ráadásul minden évben hihetetlen mezőny gyűlik össze – mondta Lónyai Pál, aki Garamvölgyi Zoltánnal immár nem először rajtol el a Baja Aragónon. – Az első húsz autós a világ élvonalát képviseli, így azután óriási csatára kell számítani az ő részükről is. S hogy mi a helyzet velünk? Számunkra ez a futam kiváló tanulási lehetőséget jelent, s egyben felmérhetjük azt is, hol tartunk a világ élmezőnyéhez képest.”

No igen, az ilyen világkupa-versenyek feltétlenül jó értékmérők, ha egy csapat nem akarja becsapni magát, ha nem keres direkt könnyű ellenfeleket. Nos, Lónyai és Garamvölgyi szereti a kihívásokat, s most jól bele is húztak, hiszen ennél sűrűbb mezőny talán csak a Dakaron gyűlik össze.

lp_racing_aragon

Lónyaiék ezúttal az X5-ös BMW-t vetik be, igaz, a Nissan nincs is abban az állapotban, mivel a múlt hétvégi, hazai sprintversenyen lecsúszott egy árokba, majd útjába került egy betonkocka. Szerencsére a versenyzőknek nem esett bajuk (a céljukat elérték, bemelegítettek a spanyol futamra), és az autó gyerekbetegségeire is fény derült.

S hogy milyen eredményre számít az LP Racing párosa a hét végi viadalon?

“Egy olyan verseny előtt, amelyen ilyen színvonalas és sűrű a mezőny, botorság lenne számszerű célokat kitűzni magunk elé. Az a tapasztalatom, ilyenkor az első két szakaszon meg kell nézni, kikkel lehetünk reálisan versenyben, és velük kell küzdeni. Nyilván a száz-millió eurós költségvetési gyári csapatok ellen nincs esélyünk, de a nagy nevek közül is lesznek olyanok, akiket elkaphatunk. A célunk, hogy minden szakaszt befejezzünk, hogy az autónk végigbírja a versenyt, s hogy mi is végigbírjuk. Ha ez sikerül, reálisan a legjobb húsz között kell végeznünk a több mint nyolcvantagú mezőnyben. Nem kocsikázni megyünk, de egy ilyen verseny más megközelítést igényel, mint mondjuk egy hazai sprintfutam.”

A viadal július 18. és 20. között zajlik, a hosszabb gyorsasági szakasz 217 kilométeres, s itt már maga a táv is rejt kihívásokat bőven – nem csupán a párosok, az autók számára is.