Kordáék hozták a kötelezőt Domonyban

Kategóriája harmadik és az abszolút ötödik helyen zárta a Nyílt Terep-Rallye Országos Bajnokság idei negyedik állomását, az Adrienn-Gombi Kupát Korda Erik és Nyirfás Julianna.korda_erik_domony2

Sajnos, ahogy az már az idei évben lenni szokott, ezúttal sem indult jól Korda Erik és Nyirfás Julianna versenye a magyar tereprali bajnokságban, ami a rövid sprint futamon megbosszulta magát. “Nem tagadom, kicsit bealudtam az első szelektíven és mire észbe kaptam már súlyos perceket kaptunk, ami egy ilyen rövid versenyen, egy ilyen erős mezőnyben, végzetes hiba.” – emlékezett vissza Korda Erik a Domony völgyben történtekre. A Korda Racing párosa az álmos kezdést követően a nyolcadik helyen találta magát, de öröm az ürömben, hogy ezúttal legalább technikai oldalról minden rendben volt, így volt némi esély a biztató folytatásra.

Az első kör második gyorsaságijára azonban Erikéknek sikerült felébredni és egy abszolút harmadik idővel megkezdték a felzárkózást. ”Tulajdonképpen a folytatásban már minden renden volt, és lépkedtünk előre. Belülről nagyon jónak tűnt az egész és az eredményünk sem volt rossz, de maradt bennem hiányérzet. Be kell látni, hogy az élmezőnnyel még mindig nem tudjuk felvenni a versenyt. Egy picit ugyan megint sikerült közelebb kerülnünk a gyári autókhoz, de ezt látom, hogy még mindig van egy űr egy Fordokhoz, Toyotához vagy Hummerekhez képest és csak utánuk jövünk mi. Minden versenyen úgy állunk rajthoz, hogy szeretnénk a győzelemért harcolni, de sajnos így a szezon felénél egyre inkább úgy tűnik, hogy ezzel az autóval erre nem vagyunk képesek. Szerencsével el lehet csípni egy-két dobogós helyezést, de a realitás az körülbelül az első tíz második fele, ehhez képest a mostani ötödik helyünk nem is számít rossznak.

Természetesen nem akarunk megelégedni azzal, hogy az egyedi építésű autók között relatív jól állunk, mert mi lehetőleg a győzelemért szeretnénk csatázni, éppen ezért már dolgozunk azon, miként tudnánk újra egy “gyári” autóval versenyezni. Van is egy ígéretesnek tűnő ajánlatunk, ez azonban szinte biztos, hogy nem fog tudni realizálódni a magyar világkupa futamra és a HunGarian Baja-n szinte biztos, hogy még marad ez az autó. Ez azonban nem azt jelenti, hogy feltartott kézzel vágunk a neki a versenynek, tisztességgel fel fogunk készülni és minden erőnkkel azon leszünk, hogy megmutassuk a világkupa mezőnynek is, hogy számolni kell még velünk.”

A futamgyőzelmet ezúttal is a cseh világklasszis, Miroslav Zapletal szerezte meg, mögötte Fekete Antal érkezett célba a második helyen egy Toyotával, a dobogó harmadik fokára a vadonatúj Ford Rangert kormányzó Fodor Imre érkezett.

Az Adrienn-Gombi Kupa végeredménye: 1. Zapletal/Bartlomiej H3 EVO7, 2. Fekete/Tóth Toyota Hilux, 3. Fodor/Németh Ford Ranger, 4. Ourednicek/Vaculik H3 EVO, 5. Korda/Nyirfás Nissan Qashquai ….