Ismét ezüstérmes a Fekete-Tóth páros!

Noha a tavalyi évadzárón aratott győzelmet nem sikerült megismételnie a Cargo Racing párosának, Fekete Antalnak és Tóth Györgynek, a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző duó ezúttal is jól szerepelt Domonyban, ahol a Nyílt Terep-rallye Országos Bajnokság idei negyedik futamát rendezték. A páros ismét nagy csatát vívott Miroslav Zapletallal, a győzelmet az utolsó szelektív szakaszon veszítették el a csehek Hummer-nagyágyújával szemben.

Fekete Antal - Tóth György

Fekete és Tóth a 2013-as idény utolsó futamán, Domonyban aratta első közös győzelmét, így még a szokásosnál is nagyobb lelkesedéssel vágtak neki a július 12-én rendezett sprintfutamnak, amely olyan volt számukra, mintha csak a legutóbbi verseny, a III. Gyulai Várfürdő Kupa folytatása lett volna. A bajnokságban listavezető páros akkor hiába kergette két napon át a 2009-es magyar bajnok cseh pilótát, Miroslav Zapletalt, nem volt ellenszerük a pokolian gyors és végig hiba nélkül autózó Hummer-menőre, ezúttal viszont fordított volt a helyzet: a 141 kilométer össztávú, öt szelektív szakaszból álló futam elejétől kezdve „Zapinak” kellett hajkurásznia a Cargo Racing egységét, akik az elejétől kezdve őrizték az első helyet az eredménylistán.

Mindkét alakulat a határokat feszegette, és jól szemlélteti a küzdelem kiélezettségét, hogy az utolsó szelektív szakasz előtt 2 másodperc volt a Fekete-Tóth páros előnye. A Toyota-duó a kockázatokat szem előtt tartva vágott neki zárómenetnek, amely a rutinos cseh pilótának sikerült jobban, így a tavalyi domonyi győztes egység az abszolút értékelés 2. helyén fejezte be az összecsapást.

„Szenzációs verseny volt, minden egyes pillanatát nagyon élveztem a küzdelemnek” – értékelt a pilóta, Fekete Antal. „Tudtuk előre, hogy nehéz dolgunk lesz, abban viszont legfeljebb csak titkon mertünk reménykedni, hogy ilyen sokáig Zapletal előtt tudunk maradni. A hajrá neki sikerült jobban, így Gyula után ismét a 2. helyen végeztünk, de úgy gondolom, hogy minden okunk megvan az elégedettségre. Másokhoz hasonlóan mi is azt hittük, hogy az előző napok esőzései után sokkal nagyobb lesz a sár, de egyáltalán nem voltak vészesek a körülmények, ráadásul a verőfényes napsütés hatására a végén már egészen száraz pályán autóztunk. Az utolsóelőtti szakasz egyik pontján, a pálya szélén még nagyon nedves volt a fű, egy leheletnyit megcsúsztunk és a Toyota oldala nekicsapódott egy fának. Nem volt vészes, de attól kezdve tudtuk, hogy nincs értelme túlvállalni magunkat.”

Tóth György másodpilóta hozzátette: „Szerintem nagyon, nagyon elégedettnek kell lennünk a domonyi eredményünkkel. Szuper csatát vívtunk Zapletallal, akinél jobb mércét nehezen lehetne találni ebben a térségben, így minden egyes ellene vívott versenynek megvan a maga haszna. A verseny és a hangulat is pazar volt egyébként, jól éreztünk magunkat, így Domonyt továbbra is a kedvenc helyszíneink között tartjuk számon. Azt egy picit sajnálom, hogy a verseny másnapján Argentína elbukta a vb-döntőt, annak viszont nagyon örültünk, hogy számos dicsérő szót kaptunk a gépháztetőnkre, amelyre felfestettük a német és az argentin lobogót!”

A Cargo Racing továbbra is bajnoki éllovas terepralis egységére egyhónapos pihenő vár az évad legfontosabb megmérettetése, a hazai rendezésű Világkupa-futam, a Hungarian Baja előtt. A világsorozat hazai derbijét augusztus 14-17-én tartják Pápán és térségében.