Hazai siker a Selyemút elején

Az orosz Borisz Gadaszin autózta a legjobb időt a Selyemút Rally első szelektív szakaszán, a magyarok közül Szalay érte el a legjobb eredményt, a kamionoknál Nyikolajev volt a leggyorsabb.

Egy rendkívül hosszú, közel 500 kilométeres összekötő szakasz teljesítése után ma végre elindult a verseny az idei Selyemút Rallyn. A versenyzőket annak ellenére is komoly kihívás elé állította a mai nap, hogy a szelektív szakasz hossza alig haladta meg a 250 kilométert, az összekötő szakaszokkal együtt közel 1000 kilométer megtétele várt rájuk az esti, Volgograd-i táborig.

A legjobban a hazai pályán autózó Borisz Gadaszin kapta el a ritmust, de kényelmes előnyről nem is álmodozhatott, hiszen a rutinos róka, Jean-Louis Schlesser csak 11 másodperccel ért később célba. „Nagy meglepetés ez számomra.” – mondta a célban a boldog szakasz győztes Gadaszin. „Harmadszor állok itt rajthoz, elsőre 12-szer szaltóztam, másodszorra tönkre ment a motorom, idén minden erőmmel azon vagyok, hogy meglássam a célt. Holnap mi indulunk elsőként a pályán, de ez nem változtat a stratégiámon.” A harmadik helyezett Lucio Alvarez hátránya sem tetemes, az Overdrive Toyota Hilux-a másfél perccel lemaradva érkezett célba, különösen annak fényében, hogy rögtön a szakasz elején eltévedt.

A magyar licences versenyzők közül Szalay Balázs volt a leggyorsabb, Balázs az abszolút kilencedik helyre hozta be az Opelt. „Jobban nem is alakulhatott volna számunkra ez a nap, hiszen itt vagyunk a célban.” – mondta Szalay Balázs a nap végén. „Huszonöt kilométer volt hátra a szakaszból, amikor eltört a jobb hátsó féltengely, és attól kezdve küszködtünk egy kicsit, főleg, hogy az utolsó ötven kilométerre homokos szakaszt jelöltek ki a rendezők. Nem voltak dűnék, de mély homokon autóztunk, amelyen alig mertem fékezni, nehogy megálljunk és soha többé ne induljunk el…”

A Baja Carpathia győztese, Miroslav Zapletal  műszaki hibákkal küzdött, a szakaszt a 13. legjobb idővel teljesítette. „Izgalmas szakasz volt, amely bőven tartogatott kihívást számunkra.” – emlékezett vissza Zapletal a szakaszra. „Az útvonal navigációs szempontból rendkívül nehéznek bizonyult, öt ízben is hibáztunk, ráadásul ebből az egyik súlyosnak volt mondható. Igaz, ebben szerepet játszott az is, hogy száz kilométer után a Tripmaster meghibásodott, így a navigátoromnak rendkívül nehéz dolga volt a szakasz hátralevő részében. Természetesen optimista vagyok, a verseny hosszú, így bármi megtörténhet. A legfontosabb az, hogy eljussunk a célig, ott pedig majd meglátjuk, hogy milyen eredményt értünk el.”

Liszi László a 35.-ként zárta napot, Fazekas Károly pedig miután kiszabadult egy vizesárok fogságából a 67. helyről kezdheti meg a felzárkózást.

A kamionos mezőnyben is hazai siker született, Nyikolajev Kamaza 4 és fél perccel előzte meg a tavalyi futam győztes Loprais MAN-jét, a dobogó harmadik fokán pedig egy újabb Kamazzal Margyejev állhatott fel. Az egyetlen magyar versenykamion, a Kovács Miklós Scaniája ez idáig nem érkezett célba.

Az első szakasz eredménye