Hangó idén két fronton támad

A magyar terep-rallye tavalyi legnagyobb sikerét érte el a quad-os Hangodi Zoltán, ezüstérem az EB-n, mellé arany a magyar és a lengyel bajnokságban. A quad ugyan 2012-re is megmarad, de itthon egy  vadonatúj buggyban láthatjuk.

2011-ben nemcsak pályafutásod, de a quadosok közt a magyar terep-rallye legnagyobb sikerét érted el. Felsorolni is nehéz a rangos eredményeket: Magyar Bajnoki cím, Lengyel Bajnoki cím és ezüstérem az EB-n. Hogyan értékeled te magad a tavalyi évet? Mi lehetett a sikered titka?

–          Sokat köszönhetek a csapatomnak és Klement Norbinak, amiért egy nagyon jó motort csináltak nekem. Ezen kívül pedig azt gondolom,  ha az embernek van elég alázata a sport iránt, nem adja fel az álmait, ha valamit nagyon akar akkor előbb-utóbb az igazolja önmagát. Azt gondolom, hogy beleadtam apait-anyait. Az első két évben sikerült egy hajszállal lecsúszni a dobogó legfelső fokáról, de ez az év kárpótolt mindenért, úgyhogy nagyon boldogok vagyunk és én nagyon büszke vagyok ezekre ez eredményekre. Mindig ezt mondom a gyermekeimnek is, hogy ha ez ember valamit akar, akkor nem szabad feladni és hajtani kell, mert áldozatot kell hozni, hogy a siker megszülethessen.

Gondolom nehéz lesz űberelni ezt a fantasztikus sorozatot, de Te mégis mivel készülsz a 2012-es évre?

–          Igazából azt nem tudom, hogy melyik kezembe harapjak!? Imádok quadozni és nekem nagyon fontos a Dakar is. Nagyon nagy vágyam, hogy eljussak a Dakarra, azt mondhatom, hogy mindent azért csinálok, hogy egyszer összetudjak szedni annyi támogatást és energiát, na és egy jó motort, amivel érdemes lenne elindulni a Dakaron. Úgy érzem, jó eredményt tudnék elérni ott is, főleg az után, hogy versenyeztem olyan emberekkel, akik már mentek Dakaron. Így valamennyire össze tudtam mérni magam az Ő tudásukkal. Szerintem nem vagyok lemaradva hozzájuk képest, bár tudom, hogy ezek nem hosszú távú versenyek voltak.

–          Viszont nagyon nehéz lesz az idei év, mert nagyon sok mindent szeretnék. Egyrészt megvédeni a bajnoki címemet, az EB-n pedig jó lenne hasonló eredményt elérni, mint tavaly. Azonban kaptam egy nagyon nagy lehetőséget Klement Norbitól egy T3-as autóra, így most azt nem tudom, mivel induljak. Nagyon sok pályán fogok megfordulni, egyik hétvégén a buggy-val a másikon pedig a quaddal megyek. Arra felkészültünk és felkészítettem a családomat is, hogy nem sokat leszek itthon, teljes erővel készülök a szezonra. A Világkupán elindulok a buggy-val az Európa Bajnokságot folytatom a quaddal és a magyar bajnokságban is a buggy-val fogok menni.

Mit lehet tudni erről a buggy-ról?

–          Ez egy T3-as, egyszemélyes jármű, 550 kg, van benne egy R1-es motor ami tulajdonképpen 200 lóerő. Hasonlít a McRae Enduro-ra csak ennek nagyobbak a futóművei és a terpesztése. Tulajdonképpen egy nagy quad, amiben középen ülsz és van benne egy kormány. Én navigálok és én vezetek. Nagy élmény lesz, mert nagyon erős és nagyon könnyű, remélem jó eredményeket tudok majd ezzel is elérni.

Próbáltad már?

–          Még nem, de elméletileg hétvégén ki tudom próbálni. Ha minden jól megy , akkor az Italian Bajan már azzal szeretnék indulni.

Ennyi nemzetköz tapasztalattal a hátad mögött milyen erősnek ítéled a magyar quados bajnokságot?

–          Szerintem a környező országokban a legerősebb mezőny nálunk, Magyarországon van. Vannak nagyon erős versenyzők Cseh és Lengyelországban is, de azt gondolom, Közép-Európában mi vagyunk a legkomolyabbak. Sokszor 16-18 versenyző is összeszokott gyűlni egy-egy versenyen, míg a lengyeleknél vagy cseheknél ez 3 versenyző. Az utóbbi években itthon is a tavalyi volt a legerősebb quados-motoros mezőny, így ezért is nagyon büszke vagyok az eredményemre.

Azért hiányozni fog a magyar quados mezőny?

–          Ha ez az T3-as autó összejön, nem mondom, hogy sajnos nekem ezzel kell mennem, de azért sajnálom, hogy nem mehetek itthon a quadosok közt. Nekem azonban népszerűsítenem kell ezt a kocsit, amiből mindössze 5 db készül, hiszen Európában ezt mi fogjuk forgalmazni és szervizelni is. Szeretnénk többet is eladni belőle, egy komoly projektet építünk rá. Ez a terep-rallye Forma 1-es autója, könnyű és bazi erős, biztos hogy látványosan lehet vele majd közlekedni, nagyon várom, hogy végre mehessek vele.