Ford Racing a terep-rallyeban

Több éves Rally VB-s szereplése után a Ford úgy döntött, hogy a terep-rallye-ban is szerencsét próbál.

A 2013-as Dakaron két Ranger pick-upot állít rajthoz, hasonló háttérrel, mint a Toyota, ugyanis 2 dél-afrikai autóval lesz jelen.

Az autókban a már Dél-Afrikában is több bajnokságot nyert, 3,2 literes TDCI motort használják mint prototípus dízelmotort, de ami a Ford program érdekessége, hogy egy V8-as, benzines, 32 szelepes, 5,0 literes motort is kifejlesztettek, ami megfelel a 2012-es szabályoknak, és privát csapatok is megvásárolhatják.

A motor alapja a Ford Mustangban használt 412 lóerős erőforrás (gyári nevén Coyote), melynek furat/löket mérete 92,2×92,8, ami ideális paraméter egy nyomatékos motor számára. Lényeges jellemzője továbbá a dupla (Ti VCT) vezérműtengely-vezérlés.

A dél-afrikai autókon kívül már a három volt gyári Mitsubishi Lancert is ezekkel a motorokkal szerelik.

Közép- és Kelet-Európában ilyen motorok a Frank Papp vezette Matrix Engineering Co. forgalmazásában lesznek kaphatók, 2012 nyár közepétől.

A komplett motor ára 14.000 euró, a kábelköteg és a programozott vezérlőegység 3.800 euró.

További opciók:
– Sadev váltóhoz kuplungharang
– 2 tárcsás Exedy versenykuplung és lendkerék

A Matrix Engineering májusban helyez üzembe Balatonfüreden egy motorfékpadot, melyen a motor erősebb verzióját, a 444 lóerős Mustang Boss 302-t fejlesztik tovább.

A műhely célja hasonló, mint az LS szériájú, 7,0 literes motorokkal: a 2012-es szabályoknak megfelelő, legerősebb benzinmotor kifejlesztése a sportágban, a többség számára elérhető áron. Nem kevésbé fontos kritérium, hogy különösebb beavatkozás nélkül (minimális szerviz, olajcsere) legyen képes megbízhatóan teljesíteni 10 versenyt vagy egy Dakar-távot.