Fodor lett a legjobb magyar a világkupában

Pályafutása eddigi legjobb eredményét érte Fodor Imre és Mesterházi Márk az FIA Tereprali Világkupa bajnokság magyar állomásán, legjobb magyarként az abszolút hatodik helyen zárták a HunGarian Baja-t. fodor_hun_baja_vasarnap
Valójában felemás napot zárt a 4×4 Hungary versenyzőpárosa a Hungarian Baja szombati utolsó versenynapján. A két-két szelektív szakaszra osztott nap első felében Fodor Imre, Mesterházi Márk és a Ford Ranger is szó szerint remekül állta a sarat, hiszen az elmúlt napok esőzései egyáltalán nem kímélték a HunGarian Baja pályáit sem. A magyar bajnoki cím védője azonban így is szárnyalt a világsztárok sorát felvonultató mezőnyben és a nap második szelektív szakasza után a magyar bajnoki értékelés első helyén indultak vissza a pápai szervizparkba, a világkupában pedig az igen előkelő negyedik helyet szerezték meg. „Az autó és a navigátor is fantasztikus az első pálya azonban nagyon saras volt.” – érkezett a helyzetjelentés Fodor Imrétől. ”A lőtér száraz volt, de itt sem volt egyszerű a helyzet, mert a szél sok helyen elfújta a szalagokat így nagyon könnyel el lehetett tévedni, de Márk ezúttal is ügyesen végezte a dolgát. Igyekeztem én is gyorsan menni, a világkupa negyedik helye pedig több is annál, mint amire számítani mertem.”

A folytatásban aztán némi üröm is került az örömbe, Imiék pedig azt is megtanulták, hogy egy világkupa futamon a legkisebb hibáért is komoly árat kell fizetni. „Sajnos nem figyeltünk eléggé az órára, elbeszélgettük az időt az egyik TV stábbal és késve érkeztünk az egyik időellenőrző állomásra.” A késésért járó kétperces időbüntetés azt jelentette, hogy hiába verték vissza sikerrel Miroslav Zapletal délelőtti támadásait és növelték előnyüket a cseh pilótával szemben, a nap felénél mégis helyet kellett cserélniük a negyedik-ötödik helyen.

„A késés a mi hibánk volt nem kétséges, de hátrányunk ekkor még ledolgozhatónak tűnt, így délután ismét támadásba lendültünk. Azonban a lőtéren nem messze a rajt után kaptunk egy defektet, amit ott helyben kicseréltük, de mire végeztünk ketten is elmentek mellettünk. Egyik versenyzőtársunkat hamar utolértük, de ő nem engedett el ezért 50 kilométeren keresztül jöttünk a porába, ami elég veszélyes! Annyira felgyorsultak a mai tereprali autók, hogy nem tartom biztonságosnak 150 km/h-s sebességgel „vakon” követni a másikat, ezért talán érdemes lenne ezzel a kérdéssel komolyabban foglalkoznia a szakágnak, mielőtt valami nagyobb baj történne.

Nagyon nehéz verseny volt az idei HunGarian Baja, elég csak végignézni a kiesettek névsorán: Malysz, Holowczyc, Gadaszin és még sorolhatnám a világklasszisokat akiknek megyűlt a baja a pályákkal. A csapatunk és autó is tökéletes volt és ennek köszönhető ez a szép eredmény. Megtapasztalhattunk szinte mindent, aminek köze lehet a terepralihoz: mentünk száraz és saras pályákon, száguldoztunk földön-vízen és elég sokat levegőben is, mint ahogy voltunk üldözők és üldözöttek is. Természetesen zavar, hogy így vesztettünk két helyet, de összességében nagyon örülök az elért eredménynek na és az első világkupa pontoknak!”

A páros végül az abszolút hatodik és a nyílt magyar bajnoki értékelés második helyén érkezett célba, amivel a bajnoki tabellán két helyet javítva felkapaszkodtak a harmadik helyre.

A Hungarian Baja végeredménye:
1. Al Attiyah/Baumel (QAT/FRA), Toyota Hilux 4:04:34.0
2. Vasziljev/Zsilcov (RUS), MINI All4Racing + 12:09.0
3. Terranova/Graue (ARG), MINI All4Racing + 12:17.0
4. Zapletal/Marton (CZE/POL), H3 EVO7 +18:30.0
5. Rakimbajev/Nyikolajev (KAZ/RUS), MINI All4Racing + 24:55.0
6. Fodor/Mesterházi (HUN), Ford Ranger + 27:14.0…

A Nyílt Magyar Tereprali Bajnokság állása (nem hivatalos):
1. Fekete/Tóth, Toyota Hilux – 131 pont
2. Zapletal/Marton, H3 EVO7 – 120 pont
3. Fodor/Mesterházi, Ford Ranger – 97 pont
4. Ourednicek/Vaculik, H3 EVO1 – 70 pont
5. Hangodi,Klement Mosquito + 54 pont
6. Korda/Nyirfás, Nissan Qashqai 44 pont…