Ami megtörténhetett, megtörtént

Kalandos nap volt – ami megtörténhetett a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõssel, az meg is történt a Silk Way rali utolsó elõtti napján, amelyrõl estére kiderült, hogy valójában az utolsó volt. Az Opel Dakar Team kettõse a 20. helyen végzett a szakaszon, az összetettben pedig a korábbi idõbüntetés miatt (amit azért kapott, mert technikai gondja miatt kénytelen volt kijönni a pályáról és kihagyni GPS-pontokat) a 19. helyen fejezte be ezt a hosszú, rettenetesen nehéz, ugyanakkor gyönyörû versenyt. 
 
„Utolsó elõttinek rajtoltunk, de ez nem vette el a kedvemet, sõt, 115 kilométerig nyomtam, ahogy a csövön kifért – tizenhárom autót elõztünk meg közben, és persze ettõl fülig ért a szánk. Végig dûnéken autóztunk, és jobbról, balról hagytuk magunk mögött az ellenfeleket. Mindig történt valami, nem unatkoztunk – mondta az Opel Mokka pilótája, Szalay Balázs. – Aztán a 115. kilométernél elszakadt a kormányszervó ékszíja, amit fél óra alatt sikerült kicserélni, de amikor tovább akartunk menni, az autó egyszerûen nem indult, mert nem kapott benzint. Elkezdtünk variálni egy kicsit az áramkábelekkel, és egyszer csak erõre kapott. Megint tudtunk menni egy kicsit, de nem sokat, mert kaptunk egy defektet – a homokban a dûnérõl lefelé jövet egy kanyarban lefordult elõször a bal elsõ, utána a jobb elsõ gumink. Emiatt egy kicsit vissza kellett venni a tempóból, mert már nem volt tartalék abroncsunk.”
 
 
A fenti problémák ellenére a páros a 11. helyen ért célba az elsõ szakaszon. Igen, az elsõn, mert a pénteki volt az egyik olyan nap a majd’ tízezer kilométeres verseny során, amelyen két szelektív szakaszt is rendeztek. A másodikon aztán folytatódtak a kalandok. 
„Körülbelül negyven kilométernél megállt az autó – se szó, se beszéd a dûnék között. Eltelt vagy fél óra, mire újra el tudtuk indítani, mert megint nem kapott üzemanyagot a motor. Utóbb kiderült, hogy egy relé ment tönkre. Amikor végre újra menetben voltunk, úgy döntöttünk, a CP1-nél kimegyünk az aszfaltra, mert addigra az autó már folyamatosan leállt, és nem érte volna meg kockáztatni. Nagyon nehéz nap volt ez is, és nagyon nehéz verseny” – summázta a történteket Szalay Balázs. 
 
 
A kamionos kategóriában versenyzõ Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió is túl van a hatalmas dûnékkel tarkított szakaszokon, s a Scania pilótája elárulta, ha lehet fokozni, akkor ez még nehezebb nap volt, mint az elõzõ. 
„A szervezõk mondták, hogy a tegnapi nap csak ízelítõ volt a mai menetre: olyan elképesztõ magasságú dûnéket kellett megmásznunk, hogy volt, amikor fél órán keresztül csak felfelé mentünk. Az elsõ felvonást ásás nélkül, néhány kisebb tolatással oldottuk meg, még arra is jutott idõ, hogy gyönyörködjünk a Góbi sivatag látványában. A második szakaszon azonban csak az elsõ ellenõrzõ pontig jutottunk, mert egy dûnérõl lefelé jövet egy letörés után eltört a hátsó laprugónk, és nem mertük kockáztatni, hogy kint éjszakázunk a sivatagban” – nyilatkozta Kovács Miklós, aki a top tízben, egészen pontosan az rendkívül elõkelõ 9. helyen fejezte be a versenyt. 
Merthogy bár egy nap még hátra lenne a versenybõl, de a szervezõk este bejelentették: a hatalmas esõzés miatt törölték a záró napi mért szakaszt, úgyhogy közúton érkezik meg a mezõny Hszianba. 
 
SILK WAY RALI
13. szakasz, Alxa Youqi– Zhongwei (össztáv: 690.31 km, ebbõl szelektív szakasz: 318.66 km). Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Peugeot 3008 DKR) 5:12:59, 2. Despres, Castera (francia, Peugeot 3008 DKR) 1:39 p h., 3. Lavieille, Garcin (francia, Baicmotor BJ40L) 16:01 p h., …20. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 3:17:01 ó h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov, Ruszlan Ahmagyejev, Ilnur Musztafin (orosz, Kamaz) 5:29:00, 2. Sibalov, Mokejev, Nyikitin (orosz, Kamaz) 3:00 p h., 3. Margyejev 5:18 p h., …13. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 3:11.00 ó h.
Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres 41:46:25, 2. Lavieille 1:04:39 ó h., 3. Han Wei, Min Liao 1:11:19 ó h., …19. Szalay Balázs 121:41:15 ó h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov 43:45:38, 2. Sibalov 6:04 p h., 3. Margyejev 23:12 p h., …9. Kovács Miklós 17:53:15 ó h.