A fele megvolt!

Mindössze két szeletív szakaszt tudott teljesíteni a HunGarian Baja szombati versenynapján a Korda Racing versenyzőpárosa, Korda Erik és Nyirfás Julianna egy „filléres” alkatrész hibája miatt a befejező nap felét a szervizparkban volt kénytelen eltölteni.

korda_hun_baja_zaro

A pénteki nehézségek után szombat reggel is tovább folytatódott a Korda Erikéket sújtó balszerencse sorozat, ezúttal azonban már az első szelektív szakasz rajtjáig sem jutottak el a Korda Racing versenyzői. Erikék alatt az első összekötő szakaszon állt meg a versenyautó így a nap első felében nem tudtak harcba szállni a világ legjobb tereprali versenyzőivel.

„Ez van, lassan ezt is megszokjuk.” – kezdte visszaemlékezését Korda Erik a HunGarian Baja után. ”Valószínűleg a pénteki heves esőzések hozadékaként valahol beázhatott a generátorunk és az első gyorsra vezető etapon megállt az autó. Visszatértünk a szervizbe, ahol a srácok szinte percek alatt kijavították a hibát, de a szombati első kört ki kellett hagynunk. Ha úgy vesszük, sok értelme nem lett volna folytatni, hiszen már pénteken elvesztettük az esélyünket a pontszerzésre is, a két szakasz kihagyásáért kapott négyórás büntetéssel pedig végképp megpecsételődött a sorsunk, de feladni nem szeretünk semmit, ezért nem is volt már kérdés hogy visszaállunk a két délutáni szelektívre.”

Ha már így alakult a nap második felét a csapat megpróbálta arra felhasználni, hogy legalább valahová elhelyezze magát a nemzetközi mezőnyben és némi tapasztalatra tegyen szert azzal kapcsolatban, milyen irányba haladjanak tovább technikai oldalon. Ráadásul még egy komoly ellenfelet is találtak maguknak, mert nagyon hasonló cipőben járt a szezonnyitó túrkevei futam győztese, Lukasz Komornicki is, aki szintén műszaki hiba miatt hagyta ki a délelőtti pályákat, délutánra azonban ő is visszatért a mezőnybe. ”Az mára teljesen világossá vált, hogy a futómű a leggyengébb pontja az autónak. A rövidebbik szakasz utolsó 15 kilométere elég jó minőségű rali pálya volt, és itt minden rendben volt, ezen a részen nagyon élveztük a versenyt. A mögöttünk rajtoló Komornicki a pálya első felében utolért minket, mi pedig elengedtünk, a szakasz vége azonban annyira jól sikerült, hogy itt vissza is előztük lengyel versenyzőtársunkat. A lőtéren nem rúghattunk labdába, de a kesergéssel nem jutunk előrébb, ezért inkább megpróbálunk a jelenlegi helyzetből is tanulni valamit és én már annak is örülök, hogy volt legalább 15 kilométer, amikor jól éreztük magunkat az autóban!”

A magyar világkupa futamot végül a korábbi Dakar győztes, katari Nasser Al Attiyah nyerte a MINI csapat orosz pilótája, Vladimir Vasziljev előtt. A dobogó harmadik fokára a szintén MINI-vel versenyző argentin Orlando Terranova állhatott fel, a leggyorsabb magyar pilóta Fodor Imre lett. Az magyar bajnoki pontvadászat következő állomására szeptember 19.-21. között Nagykállón kerül sor.